U gaat de Femibion ​​website verlaten en wordt doorgestuurd naar een externe leverancier / partner website. Wilt u doorgaan?

FEMIBION has developed supplements for the special phases of pregnancy, from before conceiving to the end of breastfeeding. FEMIBION food supplements provide well chosen nutrients that, used as a complement to a balanced and varied diet, can support the mom and the baby during this special and exciting time.

FEMIBION has developed supplements for the special phases of pregnancy, from before conceiving to the end of breastfeeding.  FEMIBION food supplements provide well chosen nutrients that, used as a complement to a balanced and varied diet, can support the mom and the baby during this special and exciting time.

6 fantastische oefeningen om je figuur terug te winnen

Deze post-zwangerschapsoefeningen zijn zo gemakkelijk dat je ze zelfs met je baby erbij kan uitvoeren!

Voel je niet onder druk gezet om de extra kilo's van de zwangerschap te verliezen. Borstvoeding geven en voor je kindje zorgen, zal je in het begin alle oefening geven die je nodig hebt. Volgens deskundigen is het zelfs aanbevolen om te wachten met buitenshuis te werken tot ongeveer zes weken na de bevalling. De volgende eenvoudige maar doeltreffende oefeningen zullen je helpen om in geen tijd je figuur terug te winnen als de tijd daarvoor is aangebroken. 

1. Baby squats

Je hebt meestal de hele tijd een baby in je armen, dus kan je misschien dat extra gewicht ten goede gebruiken voor enkele squats. Ga rechtop staan met de voeten op schouderbreedte en hou je kindje stevig vast in je armen. Buig langzaam door je knieën en duw je zitvlak naar achteren alsof je op een onzichtbare stoel zou zitten. Strek langzaam opnieuw je benen en herhaal 10 keer. Doe dit elke keer dat je rechtop staat met je baby en je zal snel een duidelijk verschil zien.

2. Afslankende wandelingen

Wandelen is een prima manier om je hartslag te doen versnellen, vet te verbranden en je benen in vorm te helpen. Ga dagelijks voor een stevige wandeling van ongeveer 30 minuten en beweeg iets sneller dan normaal, zodat je lichtjes buiten adem bent. Daarmee zal je resultaat boeken. Het is ook een ideale gelegenheid om je baby in de wandelwagen mee te nemen zodat hij of zij ook van de verse buitenlucht kan genieten.

3. Buggy work-outs

In bepaalde fitnesscentra worden er lessen georganiseerd voor wie pas mama is geworden maar je kunt ook met een eigen groepje starten als dat bij jou niet het geval is. Je hebt enkel een lichte buggy nodig met drie wielen en een paar loopschoenen en je bent vertrokken. Begin met flink stappen en ga dan over naar licht joggen. Zorg er wel voor dat je baby stevig vastzit en vermijd kuilen in het wegdek!

4. Baby wateraerobics

Een uitstap met je baby naar een zwembad in je buurt is een prima manier om elkaar te leren kennen en tegelijkertijd te bewegen. Maak je niet druk over het aantal lengtes die je aflegt. Met je baby in je armen zachtjes in het water dobberen is voldoende beweging. Je baby zal hier trouwens rustig van worden en nadien in slaap vallen. 

5. Buikspieroefeningen

Op de buik liggen is niet alleen fijn voor je baby. De volgende keer dat je kindje op de speelmat ligt, ga ernaast liggen op je buik en steun op je onderarmen en je tenen tot je lichaam enkele centimeters boven de grond is. Houd deze houding gedurende 20 seconden aan en ontspan. Herhaal vijf keer - of tot je baby het saai begint te vinden! Binnen een paar weken zou je een verschil in je buikspieren moeten merken.

6. Bekkenbodemspieren opspannen

Dit is een oefening die je overal kan uitvoeren, of dit nu voor de tv is of in de wachtrij in het bankkantoor. Span eenvoudig de spieren van je vagina aan alsof je ineens zou stoppen tijdens het plassen. Ontspan en herhaal 10 keer. Doe het meerdere keren per dag om de spieren van je bekken te trainen.